Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da har jeg fått inn 4" koax (Hertz ECX 100) i Lancer´n.
    Til uka blir det 6,5" bak i bilen (Hertz HV 165)

Ble helt ok fornøyd, men trodde det skulle låte bedre, etter alt godsnakket om Hertz på dette forumet.
    Men for all del ! Det spillte klart og pent, altså Ble mye bedre en det (dritet) jeg hadde fra før..
    Har jo litt og gå på i bilen også. (Org høyt. kabler og en gammal Pioneer cd spiller)

Har også fått gjort så smått annet med bilen .. 2 stk tusenmetre forran, lakkert org. skvettlapper forran i rødt samt byttet skvettlapper bak til noen svææære fra Sparco.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Du har kjøpt de kjipeste Coaxene til Hertz, og klager på lydkvaliteten?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

• Hvordan kunne nå jeg veta at de var de kjipeste ?
        For min del var det de aller dyreste jeg hadde råd til.. Er ikke alle som har like god råd.
        Jeg klager heller ikke, jeg bare sier at jeg hadde større forventninger

Comment

• dessuten er det ikke det billigste settet.. det billigste låter hvertfall bra..
          www.eirikaspaas.com

Comment

• Nei "problemet" her er nok størrelsen på elementet, er ikke mye man kan forvente av en 4" coax.
            Låter som regel rimelig tamt, med så små høytalere, prøv derimot denne typen element i 6.5" størrelse, montert skikkelig, så blir det nok god lyd..
            1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

• Originally posted by bjaa View Post
              Nei "problemet" her er nok størrelsen på elementet, er ikke mye man kan forvente av en 4" coax.
              Låter som regel rimelig tamt, med så små høytalere, prøv derimot denne typen element i 6.5" størrelse, montert skikkelig, så blir det nok god lyd..
              Som bjaa sier, man må ta det for hva det er...

En 4" har begrenset med midbass og kan dermed låte "kjipt" for en som ser på trøkk som det ultimate i bilstereo.

Få inn en 6,5" i fronten der som kan spille opp til 150hz elns, og del 4" der, så vil du nok finne at alt plutselig er mer vellydene.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

• Jeg tror dere har missforstått meg litt her..
                Når jeg sier at de ikke helt lever opp til forventningene, så har jeg sammenliknet de med tidligere 4" jeg har hatt..
                Til og med ikke jeg er så dum og tro at man får midbass ut av 4".
                Jeg syntes ikke diskanten falt helt i smak, og de føles litt "lukket", ikke fullt så varm og åpen i tonen..

Comment

• Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                  dessuten er det ikke det billigste settet.. det billigste låter hvertfall bra..
                  Du tenker kanskje på DCX 100 ? Var meningen at jeg skulle ha disse, men etter anbefaling av selger så strakk jeg meg opp til ECX 100

Comment

• stemmer.. tror mye kunne vært gjort i monteringa di også :P

diskanten har en tendens til å føles "lukket" når den er vinklet direkte mot låret ditt
                    www.eirikaspaas.com

Comment

• Yes, org. plassering av høytaleren er "noe" humbugg !
                      Men det får nå væra så. Alt i alt så ble det jo bedre enn det jeg hadde fra før !
                      Så vil det jo blir litt bedre når jeg får i mellomtoner bak også

Comment

• også blir det evig mye bedre når du får byttet ut den gamle spilleren din !
                        Mvh
                        Lars Engen

Comment

• Ja, uten tvil. Sitter i en gammal og sliten pioneer der nå. Får se om ikke Kenwooden finner hus i bilen til våren/sommern

Comment

• Da er Hv 165 L montert.
                            Utrolig godt fornøyd med disse ! Veldig klar og pen lyd ut av dem.
                            Det hjalp litt på ECX 100 og. Ble ikke fullt så slitsom diskant lengre : )

De gamle (og orginale) Mitsubishi høytalerene så ikke ut. Plenty av støv, og så var det en slags hinne over elementet i tynnt stoff. hmm..

Ramma til høytalerene måtte gå igjennom lettere modifiseringer. Nye festehull samt slå flat den ene kanten (satt 6" der orginalt)

Satt som støpt !

Slik tok det seg da ut i bilen. (Er nå et org. deksel over)

Comment

• Om man sitter i baksetene så er det faktisk litt trykk fra Hv høytalerene. Trykket stopper midtveis i bilen, som er veldig forståerlig.
                              Går det ann og få dette trykket lenger frem i bilen ? Om jeg f.eks bygger kasse til dem ? De står nå i free air eller hva det heter på fagspråket. Altså rett ned i bagasjerommet..

Comment

• ja . Jeg sitter da her på jobb, og med tilgang på varm garasje i hele natt tenkte jeg jaggu meg at jeg skulle benytte anledningen til og bytte cd spiller !
                                Men. Jeg kom ikke lengre enn til og sette sammen iso kontakter da problemet oppsto.

Iso kontaktene som sitter i bilen er litt større i alle rettninger. Ikke så veldig mye, men nok til at de ikke passer.
                                Da må jeg vel ha en omformer/adapter som link mellom iso kontakter i bilen og de som går fra Kenwood´en ?

Comment

Working...
                                X